23 Ekim 2009 Cuma

GERÇEK



Geçen gün Zeitgeist forumunda yazıyordum arkadaşlara da aksilik oldu eylemim sonuçsuz kaldı. Dedim ki hazır yenilik gazı var içimde buraya döküvereyim bu seferde Gerçek hakkında pıtırdığım serzenişimi... Hoş aynısını hatırlayamam kelimelerin ama fikir hep aynı nasılsa..

TDK sözlüğünde 10 tane karşılığı ver gerçek kelimesinin, bir de orada yazmayan karşılığı var, bana geldiği haliyle gerçeğin:

Gerçek=Algı

herşey ancak algıladığımız kadar gerçek.

Ne zaman ki sadece kendi gözümüzle görüyoruz,
işte o zaman sadece o kadarını biliyoruz.
Kimi der ki biz aslında herşeyi biliyoruz
ama benim ona da cevabım var:
Biz ne bildiğimizi biliyoruz ne de bilmediğimizi...

Gerçeğini değiştirebilir insan, geliştirebilir
bazen sadece geriletebilir, yenik düştüğünde körlüğüne.

Açılacak kaçıncı gözdür ya da insan sadece gözle mi görür bilemem
ama
böyle düşününce zaten göz de ne kadar gözdür?


Yargılamadan önce bunu kavramak gerek bence.
bilmek gerek seni öldürenin de başka birşey bildiğini
ya da sadece bildiğini zannettiğini.
Böyle söyleyince sanki bir yanılsamaymış gibi gelir
ama
zannettiği anda insan o bilgi de kendi kadar gerçek aslında.

Herkes birbirinden farklı düşünüyor,
Hatta herkes düşünüyor belki,
BİR'liğinden ayrılıp bedenlere vardığından beri.
ama ne zaman ki zannedersin bu senin için gerçek
Dönüş yolunda başkalarını da görmek gerek...

Kavram karmaşamda boğmadan kimseyi çıkmak istiyorum bu başlıktan, resminde ne demek istemişti sevgili arkadaşım Tuğba bilmiyorum ama bana öyle geldi ki başlığa tam da denk geldi.

Başka bedenlerde olsak bile aynıyken bu kadar
kendi kendimizin altında kalıyoruz, yapıştırılmış duygulardan....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder